Jump to content

Krüth ou Krut?


Croix de Guerre
 Share

Recommended Posts

Croix de Guerre

Veuillez me pardonner une question idiote mais j'essaie de comprendre la géographie et les noms de lieux pour une région où je ne suis jamais allé et dans une langue que je ne parle pas. Dans mes recherches de l'American Ambulance Field Service Section Sanitaire Unis 3, j'ai eu la grande chance d'avoir acquis plusieurs lettres et journaux inédits écrits par certains des hommes qui étaient en Alsace d'avril 1915 à février 1916.
Leurs lettres regorgent de noms de villes alsaciennes, grandes et petites ainsi que postées de secours au-dessus de la commune de Krüth. Les nommés affichés sont Mittlach, Hüss ou la ferme à Hüsserin, Trehkopf et KRUT. Krüth et Krut apparaissent tous les deux sur les cartes d'époque mais pas simultanément sur celles que j'ai vues. Ma question pour vous est de savoir s'ils étaient au même endroit ? De nombreux noms de lieux avaient à la fois des noms allemands et français. De plus, les jeunes hommes, en particulier les jeunes hommes américains qui ne connaissent pas les subtilités de la langue, ont peut-être mal prononcé le nom par inadvertance. Je sais que l'hôpital de campagne situé dans une filature de coton à Krüth était une destination fréquente pour les Américains qui évacuaient les postes de la Vallée de la Fecht mais Krüth était-il au même endroit que Krut ? Merci pour votre temps.

Alsace Map 2.jpg

Link to comment
Share on other sites

Okay, this looks like a very interesting topic, but we are going to have you translate this post into English. 

Link to comment
Share on other sites

Croix de Guerre
2 minutes ago, gwb123 said:

Okay, this looks like a very interesting topic, but we are going to have you translate this post into English. 

 

Was hoping to reach any French nationals on this forum, so I posted it en français.  

 

 

Please forgive me for a silly question but I'm trying to figure out the geography and place names for an area I've never been to and in a language I don't speak. In my research of the American Ambulance Field Service United Sanitary Section 3, I was very fortunate to have acquired several unpublished letters and diaries written by some of the men who were in Alsace from April 1915 to February 1916.
Their letters are full of names of Alsatian towns, large and small as well as relief stations above the municipality of Krüth. The names displayed are Mittlach, Hüss or the farm in Hüsserin, Trehkopf and KRUT. Krüth and Krut both appear on vintage maps but not simultaneously on those I have seen. My question to you is whether they were in the same location? Many place names had both German and French names. Additionally, young men, especially young American men who are unfamiliar with the intricacies of the language, may have inadvertently mispronounced the name. I know that the field hospital in a cotton mill in Krüth was a frequent destination for Americans evacuating posts in the Fecht Valley, but was Krüth in the same place as Krut? Thank you for your time.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...